Měsíc červen byl na počet startů Fabií S2000 opět velmi bohatý. Ale co především stojí za připomenutí je fakt, že za prvních 5 měsíců letošního roku startovalo tolik Fabií, kolik za celý loňský rok. A to lze jistě přičítat i marketingové strategii společnosti Škoda Auto, která se i díky zahraničním importérům snaží nasazovat Fabie do národních šampionátů.
Ilustrační foto
Ale teď se vraťme ke konkrétním soutěžím, kde se v měsíci červnu Fabie představily. Tou první byla italská Rally Sardinie, která se tentokrát jela v rámci šampionátu IRC. I zde Škodovku zastupoval trojlístek Hänninen - Kopecký - Wilks, ten doplnil domácí jezdec Pier Lorenzo Zanchi ze stáje Škoda Italia. Soutěž smolně skončila pro Guye Wilkse, který hned v první sobotní RZ vyletěl z trati a musel být převezen do nemocnice. V další RZ havaroval pro změnu Ital, a tak měla Škodovka už jen dvojí zastoupení. Juho Hänninen bojoval od počátku o vítězství s dvojicí Meeke, Andreucci, ze které vyšel nakonec, i díky Meekeovu odstoupení, jako vítěz. Andreucci už nezajížděl tak skvělé časy jako v první etapě, a tak se na něj v závěru dotáhl náš Honza Kopecký, ale bohužel se mu ho již přeskočit nepodařilo, a tak skončil s odstupem 2,6 s. třetí.
Ilustrační foto
Ten samý víkend se jelo také ME v Polsku, kde se mj. přestavil Michał Kościuszko, Leszek Kuzaj a Maciej Rzeźnik, všichni ale v rámci polského mistrovství. Nejlépe dopadl třetí jmenovaný, jelikož ho během soutěže nepotkal žádný větší problém, a díky tomu dokončil na 7. místě. Michał Kościuszko byl nucen odstoupit po 3. rychlostní zkoušce kvůli poruše motoru. Leszek Kuzaj soutěž také nedokončil, ale nakonec byl klasifikován na celkovém 8. místě.
Raimund Baumschlager dál kráčí za obhajobou titulu, a vítězstvím na Judenburg-Pölstal Rallye to jen potvrdil.
V červnu se jelo také MMČR v Hustopečích, kam samozřejmě zavítal i průběžný lídr šampionátu Pavel Valoušek s Fabií S2000. I tentokrát bojoval o vítěztsví, ale pro to si nakonec dojel Václav Pech s produkčním Mitsubishi Lancer, na Valdu tak zbyla stříbrná medaile.
Premiérového vítězství v italském mistrovství se dočkal Jan Kopecký. Byl to ale boj do posledního metru, protože v celkovém součtu na něj druhý G. Basso ztratil pouhé 3,2 s. Týmový kolega Honzy Kopeckého Marco Signor opět neoslnil a dojel si pro celkové 18. místo.
Škoda Fabia S2000 si odbyla premiéru také v Libanonu, kde ji poprvé pilotoval Roger Feghali, který ji vyměnil za Mitsubishi Lancer. A jak se ukázalo, změna se na něm nijak neprojevila, ba naopak, opět suverénně zvítězil způsobem start-cíl. A tak se můžeme těšit na listopadovou Kyperskou rally, která je letos zařazena do kalendáře IRC, jaké výkony nám předvede ve větší konkurenci.
Ilustrační foto
Dlouho očekávaná Ypres Rally a s tím spojená premiéra nové faceliftové Fabie S2000 se jela poslední víkend v červnu. Zde se představil rekordní počet startujících Fabií, který čítal 7 těchto českých speciálů, z toho 3 nové “evoluce“. Do těch usedly posádky týmu Škoda Motorsport, které tentokrát čítaly 3 vozy. Tu třetí pilotoval domácí jezdec Freddy Loix, a byl to právě on, kdo nejvíce aspiroval na vítězství v této soutěži, sám také před startem prohlásil, že nic jiného než vítězství nebere. Hned od počátku nasadil zběsilé tempo, kterému stačil konkurovat svými časy pouze Kris Meeke, jenomže tomu se toto tempo stalo osudným, protože v 8. RZ vylétl z trati a soutěž pro něj opět skončila předčasně. A tak Freddy Loix musel změnit taktiku a jet spíše na jistotu, díky které si bez problémů dojel pro vítězství, druhý (resp. 1. v ME) skončil Jan Kopecký a 4. časem se blýskl domácí jezdec Bernd Casier, rovněž s Fabií S2000. Poslední Fabií, která projela cílovou rampu, byla ta v rukou Didiera Vanwijnsbergheho (14.). Juho Hänninen bohužel z kraje soutěže vyjel z trati a ani za pomoci diváků se frustrovanému Finovi nepodařilo vrátit na trať. Antonín Tlusťák a Mark van Eldik své Fabie rovněž nedovezli do cíle.
Pokud Vás zajímají všechny starty Fabií S2000, tak navštivte specializovaný web
FabiaS2000.cz, který naleznete
ZDE.