Zpět na přehled článků
Pohár Pirelli 2011 zná své vítěze
Zařazeno : Pirelli
Petr Eliáš,
16.11.2011 08:05
Kategorie :
WRC; zobrazeno : 7541x
Pneumatikářský koncern Pirelli se v letošní sezóně neangažoval pouze v rámci světového šampionátu ve formuli 1, ale diváci mohli tohoto giganta vidět v obou českých šampionátech – MMČR a MČR v rally, kde se uskutečnil tradiční Pohár Pirelli.
Pohár Pirelli 2011 zná své vítěze
Pohár Pirelli byl v České republice vypsán v předchozích letech jako značkový pohár pro jezdce, kteří v automobilových soutěžích rally sázejí na kvalitu pneumatik značky Pirelli, kterou v minulosti například dobře prověřila účast v mistrovství světa v rally. Poznatky z vývoje závodních pneumatik vnáší značka Pirelli i do výrobků pro sériové použití, kde jsu zkušenosti zejména z automobilových soutěží v rally neocenitelné, pro extrémní podmínky, které v rally panují.
V posledních dvou letech byl největší hvězdou Poháru Pirelli v rámci MMČR pražský, “létající novinář” Vojtěch Štajf s vozem Subaru Impreza WRX STI. Do bojů o celkového vítěze se přihlásil i v letošní sezóně, a tak se dalo čekat, že bude chtít navázat na předchozí výsledky a zvítězit potřetí v řadě. Díky systému Poháru Pirelli ale bylo jasné, že to nebude mít vůbec jednoduché. Oproti jiným šampionátům, mají v rámci Poháru Pirelli šanci na celkové prvenství i posádky z nižších tříd. Jediné, co tyto posádky musí splnit, je zúčastnit se v jednom z vypsaných šampionátů minimálně pěti závodů a být součástí kategorie s minimálním počtem dvou startujících posádek v každém ze závodů. To se kupříkladu podařilo v loňské sezóně Aleši Kaválkovi s Hondou Civic Type-R ve třídě A7, který dokázal tento Pohár získat ve svůj prospěch v rámci rallysprintového šampionátu. Velikou motivací jsou samozřejmě pro nejúspěšnější posádky finanční prémie. Ty byly v obou šampionátech vypsány pro pět nejúspěšnějších posádek (50.000 Kč, 25.000 Kč, 15.000 Kč, 10.000 Kč, 5.000 Kč).
A jak tedy dopadla letošní sezóna Poháru Pirelli? V rámci MMČR se z celkového prvenství nakonec radovala posádka ve složení Marcel Tuček a Josef Král startující s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Tučkovi prvenství jen těsně uniklo již v roce 2009, a tak si letos zajisté spravil chuť. Během celé sezóny dokázal zvítězit při Valašské Rally, Rally Hustopeče a celkové prvenství si pojistil při závěrečné soutěži v Příbrami, kde nenašel po havárii Štajfa přemožitele. Právě Štajf byl nejvážnějším kandidátem na vítězství. Pražský jezdec sice dokázal zvítězit také ve třech závodech, ale tři nedokončené závody jej posunuly až na konečné osmé místo.
Šanci na prvenství měl před Rally Příbram také Miroslav Březík s Martinem Běhulou s vozem Citroën C2 R2 Max. V případě vítězství by jim již nic nestálo v cestě za získáním finanční prémie ve výši 50.000 Kč. V okolí hornického města byl ale v rámci Citroen Racing Trophy, tedy značkového poháru, který rovněž obouvá výhradně pneumatiky Pirelli, rychlejší Petr Křížek, a tak na Březíka zbylo „pouze“ druhé místo.
Na bronzový stupínek nakonec vystoupali Lubomír Minařík s Janem Ryšánkem, kteří se představili s vozem Renault Clio R3. Minaříkovi nevyšly zcela dle představ úvodní dva závody. Ve zbývajících čtyřech však suverénně zvítězil a připsal si tak na své konto 40 pohárových bodů, znamenající konečné třetí místo.
Zbývající finanční prémie si mezi sebou rozdělili čtvrtý Ondřej Blaťák a pátý Adam Kobliha, oba startující s vozem Honda Civic VTI v kategorii 9. Bramborového Blaťáka navíc od stupně vítězů dělilo horší umístnění v jedné ze soutěží. Na svém kontě měl také čtyřicet bodů, tedy stejně, jako v případě Minaříka.
Podobně dramatický průběh měl Pohár Pirelli v rámci rallysprintového šampionátu. Zde se v konečném pořadí umístili na děleném prvním místě hned dva jezdci. Shodný, maximální počet 50 bodů získali Aleš Kaválek s Hondou Civic Type-R a Vladimír Mandík ml., který startoval s vozem Škoda Fabia RS. Oba tito jezdci dokázali během sezóny zvítězit ve své třídě v rámci pěti rallysprintových závodů a jednou skončili na druhém místě. Pro Mandíka se jedná o podobné premiérové vítězství, naopak Kaválek slaví již druhé vítězství v rámci celkového pořadí Poháru Pirelli. Oba aktéři si tak mezi sebou rozdělí celkovou částku 75.000 Kč.
Se ziskem 46 bodů skončili Robert Kořistka s Michalem Drozdem, kteří se v rámci rallysprintové sezóny představili s vozem Honda Civic VTI. Na finanční prémie dosáhli ještě čtvrtý Oldřich Hrubý a pátý Zbyněk Baller.
Letošní sezóna Pirelli Poháru je tedy úspěšně za námi. Nezbývá nám, něž za společnosti PIRELLI TYRE (Suisse) S.A. CZECH a Motorsport, spol.s r.o. poděkovat všem posádkám za účast a věříme, že se v nadcházející rallyové sezóně 2012 opět potkáme na startu prvních závodů Poháru Pirelli, který bude opět vypsán v rámci obou šampionátu – MMČR a MČR. Na závěr bychom rádi upozornili, že slavnostní vyhlášení, kde budou předány finanční prémie, vč. pohárů se uskuteční 18.listopadu od 11 hodin v hotelu Aquapalace v Čestlicích.
Konečné pořadí Poháru Pirelli 2011:
MMČR v rally
1. Marcel Tuček/ Josef Král 46 bodů
2. Miroslav Březík/ Martin Běhula 44
3. Lubomír Minařík/ Jan Ryšánek 40
4. Ondřej Blaťák/ David Šmeidler 40
5. Adam Kobliha/ Martin Trlifaj 38
MČR v rally
1.-2. Vladimír Mandík/ Roman Niemetz 50 bodů
1.-2. Aleš Kaválek/ Jaroslav Miko 50
3. Robert Kořistka/ Michal Drozd 46
4. Oldřich Hrubý/ Pavel Krbec 40
5. Zbyněk Baller/ Martin Tomečka 38
Zpět na přehled článků
Související články