English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Bez spolujezdce do nové sezóny

Zařazeno : Strasky

02.03.2006 12:00
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 8269x


O rozhovor jsem požádal nejrychlejšího pilota třídy V3 Českomoravského Poháru Rallye 2005, Jihočecha Pavla Stráského. Jak jezdec vzpomíná na loňskou sezónu a jaké jsou jeho plány pro tu letošní?
V loňském roce jsi patřil mezi průkopníky nově vzniklé třídy V3. Po závodech v Kralovicích a Lužických horách jsi ale zůstal sám, když všichni soupeři sezónu předčasně ukončili. Jak se zpětně díváš na průběh soutěžního roku 2005? "Loňskou sezónu jsem pojal jako učednickou, když jsem se celý rok snažil hlavně porozumět autu. Postupný úbytek našich soupeřů mne samozřejmě velmi mrzel. I přes to jsem se ale rád zúčastnil celého šampionátu. Nově vypsaná třída V3 totiž byla zajímavá už jenom proto, že se do ní dal postavit pěkný a silný soutěžní speciál." V úvodu sezóny jsi startoval se spolujezdcem Zbyňkem Pilsem. Toho ale v Prachaticích vystřídal Roman Votava. Jak se Ti s tímto zkušeným 'mitfárou' spolupracovalo? "Oproti začínajícímu Zbyňkovi je Roman člověk, který se v rallye pohybuje dlouhá léta a 'ví, jak na to'! Určitě mě zrychlil a přidal mi i na veledůležitém sebevědomí." Bude Tě Roman navigovat i letos? "Jelikož dostal od Jana Jinderleho nabídku startů v kompletním seriálu sprintů a vybraných velkých soutěžích, z časových důvodů už se mnou nebude moci jezdit. O mém novém spolujezdci se musí rozhodnout v nejbližších dnech." Na jakých soutěžích Tě diváci v letošní sezóně uvidí? Zůstaneš věrný pohárovým závodům? "Budeme se snažit odjet kompletní šampionát Poháru České republiky v rallye. Na jiných soutěžích kromě Volného poháru se s naším autem však nesmíme ani objevit." Nyní přejděme k technice. Není žádným tajemstvím, že Tvoje Škoda 130 L/A byla přes zimu značně vylepšena. Můžeš prozradit více? "V loňském roce jsme používali klasický stotřicítkový motor se sériovým karburátorem, později jsme přidali jednoho Webera. Výkon byl kolem sta koní a točivý moment také 100 N.m. Nyní máme v autě agregát homologovaný přímo pro skupinu V - motor ze Škody Favorit 136 L s osmikanálovou hlavou, dvěma Webery a výkonem asi 145 koní." Aby nebylo novinek málo, ve startovních listinách se budeš objevovat pod zcela novým názvem soutěžícího. O jaký tým jde? "Jedná se o nově založený VSV rallye team, jehož název je utvořen z počátečních písmen jmen lidí, kteří naše auto připravují." Děkuji za rozhovor a za všechny Tvé fanoušky přeji úspěšný start do nové sezóny! Více informací o VSV rallye teamu můžete najít na internetové adrese www.vsvrallyeteam.cz. Fotogalerii The Best of Pavel Stráský (2005) naleznete zde. Text a foto: Pavel Kacerovský, www.foto-kacerovsky.cz

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Zranění spolujezdce vystavilo Janotovi stopku

11.11.2010 00:32

Článek Pavel Kacerovský, Historici

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Dakar 2018: 2.etapa [AKTUALIZUJEME]

/ Další video...