English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Firla veze z Jänneru body za třetí příčku ve třídě

Zařazeno : ME1301, Firla

Honza Froněk, 08.01.2013 07:15
Tisknout článek
Kategorie : ME; zobrazeno : 5829x


Pro modré barvy Subaru Czech Duck Racing Teamu začala sezóna 2013 černobíle. Lumír Firla s Michalem Večerkou zvládli extrémně náročnou rakouskou Jänner Rallye na jedničku a dojeli si i se starším vozem Subaru Impreza N11 pro skvělé umístění.
Firla veze z Jänneru body za třetí příčku ve třídě
Firla veze z Jänneru body za třetí příčku ve třídě

Bohužel Petr Kačírek a Marcela Ehlová udělali na osmé rychlostní zkoušce osudovou chybku a museli po havárii odstoupit.

O tom, že rakouská Jänner Rallye je vždy extrémně náročnou soutěží, není už dlouhá léta pochyb. Letos její obtížnost umocnilo velmi nevlídné, deštivé a mlhavé počasí, přičemž na tratích se střídaly nejen tradiční sníh a led, ale zejména asfalt a velká spousta bláta. „Musím říct, že jsem nikdy nebyl příznivcem různých ´protikatovacích´ zábran, ale tentokrát bych se za ně dost často přimlouval,“ zamýšlel se v cíli soutěže Vojtěch Štajf, který byl v Rakousku v roli týmového kouče. „Nechtěl jsem věřit vyprávění jezdců o množství vytahaného materiálu z krajnic, jel jsem se proto na rychlostní zkoušky na vlastní oči přesvědčit. Byl jsem pak opravdu zaskočen, jak moc (a někdy až nesmyslně) si někteří závodníci zkracují trať v zatáčkách, přičemž se pro vyšší startovní čísla opravdu radikálně mění podmínky. Na velké množství bláta na trati v pátek doplácel i náš týmový kolega Lumír Firla, kterému pořadatelé přidělili nepochopitelně vysoké startovní číslo 41. Naštěstí Lumír jel opravdu zodpovědně a postupně se prodíral pořadím vzhůru, do cíle si nakonec přijel pro body za osmou příčku v rámci českého šampionátu a za třetí pozici ve třídě 3. I s ohledem na to, že závodil se starším vozem, zaslouží opravdu velkou poklonu. Ta ale patří i našim mechanikům, pracovali i v nepříznivém počasí na jedničku a ukázalo se, že jsme byli připraveni skutečně na všechny podmínky, což zjevně nebylo samozřejmostí. Vždyť i jeden ze zahraničních špičkových týmů byl počasím zaskočen a neměl pro sobotní etapu dostatek vhodného obutí. Nám se naopak povedlo zabezpečit i složitou situaci, kdy část mechaniků odjela pro havarovaný vůz a druhá skupina měla za úkol večerní servis na voze Lumíra Firly. Co se týče nehody Petra Kačírka, ta mne mrzí i proto, že nám notně zkomplikovala další logistické plány. Na sever tedy nakonec pojedeme závodit jen s jedním vozem, navíc zranění Marcely Ehlové znamená i to, že musím narychlo hledat náhradní řešení pro post svého spolujezdce. No ale stává se a já jsem hlavně rád, že se Marcele nakonec nic úplně vážného nepřihodilo. První zprávy nás totiž vystrašily, Petrovi se do auta nedalo dovolat a bylo zřejmé, že na místě došlo i k nějakému zranění. Musím ale opravdu ocenit přístup místních záchranářů i pořadatelů. Hlavní lékař soutěže jel naproti sanitce, přebral naší zraněnou a osobně ji doprovodil do freistadtské nemocnice. No a naši mechanici pak pozdě večer vyrazili pro opuštěný havarovaný vůz a po cestě, kdy přemýšleli, jak jej potmě dostanou ven z padesátimetrové rokle, je čekalo příjemné překvapení. Auto již totiž v mezidobí místní hasiči sami vytáhli zpět na cestu, všechny úlomky posbírali a naskládali dovnitř a navíc celou dobou auto hlídali. Tento přístup mne opravdu nadchnul a moc bych si přál, abychom se s něčím podobným při takovýchto mimořádných událostech setkávali vždy.“

Smutný z havárie byl pochopitelně zejména Petr Kačírek: „Ukázalo se, že musím ještě zapracovat na rozpisu, v těchto těžkých podmínkách byla jeho nepřesnost klíčová. Nezatočili jsme v mlze včas, a i když jsme opustili vozovku ve velmi malé rychlosti, auto pak cestou z příkré stráně na mokré trávě nekontrolovaně zrychlovalo a do stromu jsme narazili možná v osmdesátce. Velká škoda, že to takhle dopadlo, opravdu jsem se snažil jet opatrně…“  Spolujezdkyně Marcela Ehlová je ale optimistkou a už poněkud pookřála: „Zhmožděniny zatím bolí, ale hlavně že není nic zlámaného a nemám žádné vnitřní zranění. Moc bych chtěla poděkovat všem, kteří mi posílají podpůrné esemesky a jiné vzkazy. Je jich opravdu hodně a pomáhají mi v léčení. Už teď se těším, až se vypravím na další závody!“    

Příštích startů se nemůže dočkat ani Lumír Firla, kterému se Jänner Rallye skutečně vydařila: „Neměl jsem s vozem Subaru Impreza zkušenosti, a tak jsem se v něm v pátek na těžkých tratích trochu hledal. Postupně jsem ale nacházel jistotu a po přestavění geometrie na sobotní mokro už to bylo lepší, dařilo se nám navíc postupně zrychlovat. Výsledek mne nakonec opravdu potěšil!“ Právě konečné umístění Lumíra Firly a Michala Večerky udělalo velkou radost i Subaru Czech Duck Racing Teamu, který tak měl i přes poškození druhého vozu alespoň nějaký důvod k oslavám. A už teď se těší, že i na severu za pár týdnů takové důvody nastanou rovněž!

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Firlovo vydařené léto

21.07.2010 10:50

Článek Jiří Dokulil, Česká rally

Racing-Mania.cz

Firla na Vysočině zářil

07.04.2010 12:55

Článek Jiří Dokulil, Česká rally

Racing-Mania.cz

Seznam přihlášených na Janner je venku [AKTUALIZOVÁNO]

18.12.2012 15:35

Seriál Radek Vojtěchovský, ME

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Černý Kohout z Rakouska s nohami od bláta a s pohárem v ruce

/ Další video...