English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Hirvonen: Potřebujeme více štěstí!

Zařazeno : MS1306, Citroen

Lenka Martinová, 27.05.2013 17:03
Tisknout článek
Kategorie : WRC; zobrazeno : 2759x


Nový design Acropolis Rally udělal z tohoto podniku dosud nejkratší soutěž, která se letos jela. Značí to jediné, nikdo si od startovního pokynu nemůže dovolit ztratit ani sekundu. To dobře ví i vítěz z roku 2009 Mikko Hirvonen, který navíc nechyběl na stupních vítězů v žádném z posledních čtyř ročníků.
Hirvonen: Potřebujeme více štěstí!
Hirvonen: Potřebujeme více štěstí!

„Povrch tratí se tady může dramaticky měnit zkoušku od zkoušky. Někdy jsou tratě hladké a člověk se po nich klouže jak po másle, jindy zase čekají pasáže plné kamenů a děr. Naše auta i pneumatiky jsou velice odolné a spolehlivé, takže můžeme pilotovat naplno po celou dobu, nicméně vytrvalost tu bude nejdůležitějším faktorem.“

V Argentině zajížděl Mikko Hirvonen velmi dobré časy, nyní Fin doufá, že se mu podaří skládačku všech okolností sestavit tak, aby vyhrál. „Po celou dobu pracujeme s celým týmem na zlepšení auta. Máme za sebou krátké testování, které jsme absolvovali hned po příjezdu do Řecka. Doufám, že štěstí se tentokrát přitočí na naši stranu a nám se podaří vyhrát pro Citroën.“

Dani Sordo v Řecku poslední dva roky nestartoval. Musí se proto lépe seznámit s rychlostními zkouškami v Corinthia regionu. „Mám to tady opravdu rád, i když se mi v poslední době nedařilo. Aby člověk uspěl v Řecku, potřebuje mít kousek štěstí. Klíčem k úspěchu jsou ale hlavně pneumatiky a to, jak se vyhnete píchnutí. Obecně se ale na zdejších tratích dá pilotovat na vysoké úrovni. Právě v Řecku jsou podmínky, které mi vyhovují, a doufám, že se mi podaří zajet podobně jako v Portugalsku.“

Khalid Al - Qassimi se do seriálu WRC vrací po startu na třetím podniku blízkovýchodního šampionátu MERC v Jordánsku. Řecko považuje za poněkud specifickou soutěž. „Poprvé jsem v Řecku jel v roce 2004, celkem jsem na Acropolis startoval čtyřikrát. Mám zdejší tratě rád, protože jsou hodně podobné těm, na kterých jezdíme na Středním Východě.“ Zatím nejlepšího výsledku v Řecku dosáhl v roce 2009, kdy dojel šestý. Sestavu Citroën Racing doplní ještě na DS3 RRC Robert Kubica/Maciej Baran, kteří budou startovat ve WRC-2.

Tři otázky pro Xaviera Mestelana – Pinona, stájového šéfa Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu.

Na co jste se zaměřili od poslední rally z technického pohledu?
„I když už s DS3 WRC jezdíme třetím rokem, auto se mění prakticky rally od rally. Po skončení loňské sezony jsme zajistili homologaci nového dílu od FIA. Tyto části se týkají motoru, resp. hlavy válců, sání, turba a také podvozkových komponentů. To byly nejcitlivější části nastavení, na kterých jsme pracovali. Nyní začínáme dolaďovat podle doporučení pilotů, zvláště Mikko Hirvonena. Práce, kterou do toho vložil, by se mu měla zúročit. Ale vzali jsme do úvahy také poznatky Dani Sorda a Sébastiena Loeba.“
 
 Budete na nich pracovat i v dalších měsících?
„Teď se hlavně soustředíme na Acropolis Rally. Očekáváme, že nás potkají stejné podmínky, jaké byly v Portugalsku. V plánu jsme měli dva dny testování na to, abychom si potvrdili správný směr naší práce. V rukávu máme také pár trumfů pro asfalt. Citroën Racing staví na neustálé konfrontaci a analýze všeho, co děláme. Pro příklad - Mikkovo píchnutí v Argentině. Po něm následovalo poškození zadního spojleru, resp. průniku vody do auta po průjezdu brodem. To byla pravá příčina problémů s elektroinstalací, kvůli kterým auto na několik minut stálo. I když tohle jsou vesměs poměrně nereálné situace, naší povinností je pracovat na tom, aby se v budoucnu už nemohly opakovat. Jestliže chceme vyhrát titul, naše auta musejí být naprosto spolehlivá za všech okolností.“

V Portugalsku jste představili model Citroën DS3 R5. Můžete o něm říci něco bližšího?
„Citroën Racing vyvíjí další modely vycházející z DS3. S R1, R3, RRC a WRC už máme solidní sestavu vozů, ale nový reglement R5 nám umožňuje nabízet i cenově dostupnější produkt, než je RRC. Vítěz Citroën Top Driver série, která je součástí WRC-3, dostane od nás možnost startovat na DS3 R5 ve WRC-2 v roce 2014.  Vývojové práce na tomto modelu pokračují tak, aby první silniční testy mohly začít na prahu léta.“


/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Hirvonen: Potřebujeme více štěstí!

27.05.2013 17:03

Článek Lenka Martinová, WRC

Racing-Mania.cz

Citroën Top Driver série se představuje

07.01.2013 07:53

Článek Kateřina Juráňová, WRC

Citroën chystá speciál R2

Citroën chystá speciál R2

27.05.2015 16:02

Článek Honza Froněk, WRC

Racing-Mania.cz

Sezona Citroën Racing Trophy CZ 2012 je uzavřena

23.11.2012 09:22

Článek Kateřina Juráňová, Česká rally

Racing-Mania.cz

Citroen zahájil akci Monte Carlo

10.08.2009 11:32

Článek Ondřej Krajča, WRC

Racing-Mania.cz

Poslední bitvy Acropolis svedeny u zeleného stolu

03.06.2013 08:55

Seriál Radek Vojtěchovský, WRC

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/WRC - Rallye de France - Shakedown Sébastien Loeb (Citroe...

/ Další video...