Zařazeno : MS1402
Mírné počasí vyvolává úzkost v rally servisu už od rána. Bude stále těžší a těžší zajistit vozům dobrý grip v následujících třech dnech, ve kterých se podnik odehraje.
I přes husté sněžení, které proběhlo minulý týden v regionu Värmland, jsou nyní denní teploty neobvykle nad bodem mrazu. Hodně sněhu roztaje, ledu je málo a auta se rychle prořežou až do štěrku, jak tomu bylo i během dopoledního shakedownu v Råda .
Podmínky během seznamovacích jízd byly podobné a řidiči se obávají, že štěrk bude trhat hřeby z pneumatik.
"Je tam nějaký sníh, ale teplota je vyšší než 0 °C, takže sníh i led bude tát," vysvětluje pilot Volkswagenu Jari - Matti Latvala. "Je ho tenká vrstva, takže zimní pneumatiky prolomí ledy rychle.“
"Šotolina projde na povrch a přinese dobrou přilnavost, ale zároveň se rychle ničí pneumatiky a vytahají se hřeby. Myslím, že v druhých průjezdech bude už plně jen štěrk, takže musíme najít hranici toho, jak rychle jet, ale také jak šetřit pneumatiky," dodal.
"Když se objeví led, bez hřebů bude obtížné zatočit nebo brzdit. Vůz bude nervózní. Musíme být připraveni na všechno, "řekl.
Jezdec M-Sportu mladý Elfyn Evans na sněhové rally debutuje a připouští, že počasí bude dělat jeho úkol ještě těžším.
"Viděli jsme, že i v dobrých podmínkách jsou na jedné zkoušce rozdíly v gripu ze dne na den. Teď myslím, že by mohly být masivní rozdíly i v rámci jednoho testu. Já nevím, co budeme čelit, ale podmínky budou pro všechny stejné, takže se jen budeme snažit zvládnout to," řekl.
Předpověď pro další dny je opravdu co se týká teplot mírná a tak penumatiky mohou být tím, co švédskou rally rozhodne.
zdroj: wrc.com
05.02.2014 08:42
Antonín Straka, WRC
07.02.2014 09:07
Antonín Straka, WRC
07.02.2014 16:32
Martina Zikmundová, WRC