Zařazeno : MS1402
Páteční etapa čítá dvě sekce po čtyřech RZ a večerní opakování speciálky v Kalstadu. Dvě sekce jsou totožné, tvoří je zkoušky Lesjofors, Fredriksberg, Rammen a krátký Hagfors Sprint nedaleko servisního areálu.
O největší drama se postarala hned úvodní zkouška, kde o naděje na vítězství přišel Ogier (ztráta 4:30) a o naděje na body a ujeté kilometry Neuville (velký kámen ve stopě). Nejrychlejší čas zajel Latvala, ale ve zkoušce druhý Mikkelsen převzal vedení po Ogierovi, byť na Latvalu mu zbyl náskok jen 0,6 vteřiny. Třetí čas a posun na třetí místo, to byla vizitka Ostberga, stejně tak u Hirvonena, jen o příčku níže. Pátým časem si prozatím nejlepší výsledek připsal Juho Hanninen za volantem Hyundaie.
Na Fredriksbergu zatáhl Mikkelsen, který se ve vedení vzdálil Latvalovi na 3,3 vteřiny, ale ani tak jeho čas nebyl na zkoušce nejlepší. O necele tři vteřiny projel rychleji Ogier, který tak zahájil stíhací jízdu za alespoň nějakými body. První tři časy si tak rozdělili jezdci VW, za nimi pak finišovali s již o něco větším odstupem Ostbeg, Tanak, Hirvonen a Hanninen. Zajímavé souboje se pak odehrávají ve druhé polovině první destíky, když Meeke překonal Tidemanda a posunul se sedmé místo a Tidemandův nevlastní otec Henning Solberg přeskočil devátého Evanse.
I na nejdelší zkoušce Rammen se pořadí promíchalo. Nejrychleji zajel opět Ogier, podstatnější ale byl druhý čas Latvaly, proti "až" třetímu Mikkelsenovi a zkušenější Fin tak postoupil do vedení. Mikkelsen se totiž na zkoušce na chvíli ocitl v příkopě. Chyby se dopustil i Henning Solberg, který hned v úvodu dělal hodiny a před ním jedoucí dvojice Tidemand - Meeke, ze které tentokrát tahal za delší provaz tovární jezdec Citroenu, se mu o něco vzdálila. Na poslední bodovanou příčku se na úkor Evanse posunul Kubica. Poměrně dost času ztratil v závěji Solowow.
Závěrečný Hagfors Sprint ovládl Solberg před Ogierem a Hirvonenem, průběžné pořadí se ale neměnilo. Martin Prokop právě na necelé 2 km dlouhé zkoušce zajel svůj nejlepší čas sekce - byl jedenáctý, jinak se jako první jezdec na trati trápí s projížděním stopy pro ostatní a v jednotlivých zkouškách bojuje spíše s nejrychlejšími vozy S2000 a R5, než s konkurenty ve WRC. Průběžně přijel do servisu na devatenácté pozici.
Ve WRC2 se Ketomaa s Fiestou R5 snaží nahánět lídra Al-Rajhiho s verzí RRC. Rychlé časy zajíždí i aktuálně třetí Ahlin (R5) a Kruuda (S2000, 2x nejrychlejší čas), kteří ale stahují ztráty ze včera. Až na sedmém místě tohoto hodnocení je jiný vůz, než Ford Fiesta a to Gorbanovo Mini.
Rally Sweden 2014 po RZ 11:
1. Latvala J. - Anttila M. (Volkswagen Polo R WRC) 1:14:02,3
2. Mikkelsen A. - Markkula M. (Volkswagen Polo R WRC) +1,6
3. Østberg M. - Andersson J. (Citroën DS3. WRC) +26,6
4. Hirvonen M. - Lehtinen J. (Ford Fiesta RS WRC) +33,9
5. Tänak O. - Mölder R. (Ford Fiesta RS WRC) +42,9
6. Hänninen J. - Tuominen T. (Hyundai i20 WRC) +1:09,2
7. Tidemand P. - Fløene O. (Ford Fiesta RS WRC) +1:53,9
8. Meeke K. - Nagle P. (Citroën DS3 WRC) +1:55,0
9. Solberg H. - Minor I. (Ford Fiesta RS WRC) +2:14,9
10. Kubica R. - Sczepaniak M. (Ford Fiesta RS WRC) +2:34,0
...
19. Prokop M. - Tománek J. (Ford Fiesta RS WRC) +6:57,6
05.02.2014 08:42
Antonín Straka, WRC
07.02.2014 09:07
Antonín Straka, WRC
07.02.2014 16:32
Martina Zikmundová, WRC