English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Štajf se vydal bojovat na jih Evropy

Zařazeno : Štajf

Karel Špaček, 18.07.2014 11:45
Tisknout článek
Kategorie : Ostatní; zobrazeno : 2732x


Bulharsko je tradičním letním cílem pro Čechy – a to ať už se jedná o cesty k teplému moři anebo do krásných hor. Právě v pohoří Rila nedaleko Sofie se odehrává i náročná Rally Bulgaria, při které se o nadcházejícím víkendu Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou utkají se soupeři o další body do Evropské rally-trofeje.
Štajf se vydal bojovat na jih Evropy
Štajf se vydal bojovat na jih Evropy

Spíše než konkurence se obávají nevyzpytatelného počasí.

Zatímco v české kotlině v tuto chvíli panuje horké léto, Subaru Duck Czech National Team se chystá ke startu na soutěži, kde lze čekat teploty spíše jarní a s nimi možná i silné deště. Paradoxně se tak děje v zemi, která je v naších myslích spojená právě s horkem a opalováním – tedy v Bulharsku. Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou tam budou startovat v rámci svých příjemných reprezentačních povinností a pokusí se se svým Subaru Impreza WRX STI vybojovat další body do hodnocení Evropské rally-trofeje. V tomto seriálu jim patří průběžná třetí příčka, letošní Rally Bulgaria je v něm oceněna nejvyšším koeficientem čtyři.

„Start v Bulharsku dostal v našem programu přednost dokonce i před mojí srdeční záležitostí, tedy mladoboleslavskou Rally Bohemia,“ vysvětluje pražský pilot. Neúčast na soutěži, kterou v roce 2005 vyhrál, jej však velice mrzela: „Bylo to těžké rozhodnutí, vždyť jsme se po Hustopečích posunuli v národním šampionátu dost vysoko. Ale nedalo se nic dělat – jsme zvyklí mít auta připravena na sto procent, a to se nezdálo být reálné. Samozřejmě, že pokud by rozhodnutí o odkladu Rally Krkonoše přišlo dřív, byla by situace odlišná - nicméně ve Vrchlabí nám měla závodit dvě auta, jejichž přípravu jsme boleslavským startem ohrozit nechtěli... Ale moc mne potěšilo, že na náš tým fanoušci nezanevřeli a u tratí Bohemie se nás mnohokrát ptali, proč chybíme ve startovním poli. Nebylo samozřejmě myslitelné, že bychom nějak riskovali zrušení našeho startu na Rally Bulgaria. Ten jsme měli v plánu už před sezónou a byli jsme na tuto soutěž moc zvědavi. Pro mne je to velká výzva – jedeme na soutěži, která je nám zcela neznámá a kde se tedy můžeme zase něco nového naučit. Při seznamovacích jízdách jsme tu objevili velice těžké a technické tratě, které mohou být navíc velmi záludné. Asfalt je tu místy velice kluzký, někde zase hodně nerovný, po deštích se naplavila na cesty i spousta nečistot. Právě deště mohou hrát opravdu významnou roli – rychlostní zkoušky jsou v rámci jedné sekce poměrně různorodé a navíc se nacházejí tak daleko od sebe, že se mezi nimi může zcela změnit počasí. Jsme moc rádi, že jsme měli možnost vyzkoušet si je při seznamovacích jízdách i v pořádném slejváku, přesto je ale zřejmé, že budeme muset zvolit správný kompromis při volbě pneumatik a pokud zaprší, doufat v povolení prořezávání.
Oproti soupeřům budeme mít nevýhodu v neznalosti tratí – ty jsou opravdu náročné, místy stoupají až do nadmořských výšek nad 1300 m n.m. a je tedy zřejmé, že zabrat pak při sjezdech dostanou i brzdy. Na rozdíl od balkánských jezdců jsme tu poprvé, musíme se tedy snažit vytvořit si při dvou průjezdech seznamovacích jízd co nejpřesnější rozpis. Neradi bychom soutěž předčasně ukončili pro nějakou hloupou chybu, našim hlavním cílem je dosažení cílové rampy. Samozřejmě nedáme kůži zadarmo a už proto, že jsme dostali startovní číslo 4, pokusíme se bojovat přinejmenším o první pětku. Sílu konkurence však obtížně odhadujeme – mimo Turka Avciho vlastně nikoho neznáme a protože opět v naší třídě RC2 budeme bojovat i se speciály R5 a S2000, nebude to snadná bitva. Mezi největší favority určitě budou patřit Ukrajinec Saljuk a domácí Dončev, jsme ale moc zvědavi i na piloty produkčních vozů, kteří budou našimi přímými soupeři. Také my se postupně snažíme přizpůsobit balkánským podmínkám – k snídani jsme měli balkánský sýr, obědvali jsme v turecké restauraci a postupně si zvykáme na opačné návyky z přikyvování a vrtění hlavou. Naštěstí nám při adaptaci pomáhá Plamen Petkov, což je dobrá duše s absolvovanou brněnskou vysokou školou, která aktivně působí v bulharském rally a která pro nás je v některých situacích velkým pomocníkem. Ale i další místní organizátoři jsou vůči nám velmi vstřícní,“ popisuje Vojtěch Štajf s úsměvem své předstartovní pocity.

Dodejme ještě, že výsledky soutěže budou průběžně zaznamenávány na stránkách www.rallybulgaria.com a že také na facebookových stránkách Subaru Duck Czech National Team jsou postupně přidávány postřehy z trochu exotického startu týmového vozu a jeho posádky Štajf - Rajnoha. „Je to sice do Samokovu z Čech hodně kilometrů, přesto ale doufáme, že nám naši příznivci budou fandit aspoň na dálku,“ usmívá se Vojtěch Štajf.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Vojtěch Štajf: R5 je velkou výzvou

Vojtěch Štajf: R5 je velkou výzvou

30.03.2016 18:40

Článek Libor Hlisnikovský, Česká rally

Štajf otevřel účast v MERC druhým místem

Štajf otevřel účast v MERC druhým místem

30.04.2018 07:42

Článek Tomáš Vaněk, WRC

Racing-Mania.cz

Reprezentant Štajf se chystá na jih

12.05.2011 14:16

Článek Karel Špaček, Ostatní

Hustopeče: Štajf se chystá do vinic

Hustopeče: Štajf se chystá do vinic

16.06.2016 10:11

Článek Libor Hlisnikovský, Česká rally

Racing-Mania.cz

Štajf za polárním kruhem uspěl

30.01.2012 01:03

Článek Karel Špaček, Ostatní

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Crash and roll Craiga Breena na Ouninpohje

/ Další video...