Martin Prokop jako pravidelný účastník juniorského mistrovství světa má na Waldviertelu oproti dalším českým jezdcům značnou výhodu ve znalosti jízdy po šotolinových tratích.
A té také maximálně využil, když na v kategorii S1600 druhého Aarona Burkarta najel téměř minutu a v celkovém pořadí se probojoval až na příčku těsně pod top 10. Za obrovský náskok vděčí i tomu, že se nebál zariskovat a svůj Citroën C2 Super 1600 nastavil naprosto ojedinělým způsobem.
"První etapa pro nás nebyla špatná," hodnotí výsledek v cíli Martin Prokop. "My jsme se teď dva dny trápili, protože jsme uvažovali, zda jet na slicku, nebo šotolinovou gumu. Nakonec jsme se rozhodli zariskovat, dali jsme nízký asfaltový podvozek a slicky - to jsme byli jediní z celého startovního pole. Byl jsem nervózní, jestli to vyjde, nicméně se ukázalo že to není špatná volba, dalo se jet rychle, ale občas to bylo takové "bojim, bojim". Byly to docela lekavky, protože v těch lesech to občas uhlo, kam jsem nečekal. Sice to občas bylo nepříjemné, ale v dvoukolkách vedeme a jediné, co trochu mrzí, že nestačíme čtyřkolkám.""Zítra připravíme auto vlastně obráceně - dáme šotolinový podvozek, šotolinová kola a uvidíme, jestli budeme trochu stíhat. Problémem je, že je to tu hodně rychlé, hodně na motor, takže nám čtyřkolky trochu ujíždějí, ale myslím si, že to bude ještě dobrý boj. Nevím, jestli je možné tady čtyřkolky porazit, ale určitě se budeme snažit jim to trochu znepříjemnit."
Foto: Pavel Kacerovský, www.foto-kacerovsky.cz
LenkaZ