Až do poslední rychlostní zkoušky rakouské Waldviertel rally mohli Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem bojovat o postup ze čtvrté pozice absolutního pořadí na stupně vítězů.
Jejich snahu zhatil jediný kámen ležící v ideální stopě, o nejž se poškodila trubka intercooleru a v důsledku toho Lancer Evo 9 ztratil výkon. Štěpán sice auto dovezl do cíle, ovšem se ztrátou jedné a půl minuty; OMV Rally Waldviertel tak dokončil až na sedmém místě.
Ačkoli prvotním cílem Štěpána Vojtěcha nebylo dostat se na stupně vítězů, v průběhu druhé etapy Waldviertel rally stáhl více než 30sekundový náskok třetího Hermanna Gassnera na 10,8 vteřiny před finální vložkou podniku. Liberecký pilot se ovšem zároveň dostal pod tlak útočícího Achima Mörtla, jehož od Štěpánovy pozice dělila před poslední rychlostní zkouškou pouhá vteřina a půl. Šance na pěkné umístění v podobě třetí příčky mezi produkčními vozy však zničil kámen ležící na trati v ideální stopě.
"Na poslední vložce byla pasáž, kde bylo vyskládáno trošku kamení, zřejmě pro zatraktivnění trati. Pak jsme v lese ve vyjeté koleji v pasáži na dvojku najeli na ohromný kámen a to nás hodilo na stráň, kde jsme poničili trubku od intercooleru, která je umístěná hned pod nárazníkem. Sotva jsme se dobelhali do cíle - i když autu v zásadě nic nebylo - protože tím, že tahle trubka nebyla průchozí, vůz vůbec nejel," popsal Štěpán Vojtěch pro něj rozhodující okamžiky dvoudenní šotolinové soutěže.
Přes smolnou situaci, do níž se posádka Czech OMV Rally Teamu dostala, hledá Štěpán pozitivní aspekty svého vystoupení na Waldviertelu. "Zařadili jsme se tady mezi zkušené rakouské harcovníky, kteří tradičně předvádějí kvalitní sport. Vedle toho to byl náš třetí start s "enkem", takže celkově to bylo dobré: zajížděli jsme časy srovnatelné s nimi a dnes, když se jelo na šotolině, se nám podařilo stáhnout Gassnera. Takže pro mě to dopadlo nad očekávání, hodně se mi to líbilo a opravdu jsme se pěkně svezli," uzavírá Brouk.
Zdroj: Czech OMV Rally Team
Foto: Honza Froněk
ZuzanaH