Zařazeno : Meeke, Breen
Před testem si Yves Matton stěžoval na napnutý časový harmonogram, který měla automobilka před prvním testem vozu. "Je to jeden z hlavních bodů tak velkého projektu. Času na práci nebylo moc. Díky zkušenostem a odbornosti našeho týmu se povedlo auto postavit podle nových regulí velmi rychle. Vše probíhá podle harmonogramu, první test dopadl na výbornou a můžeme se soustředit na další milníky," říká Matton.
Citroën využil práci na vozech pro WTCC, hlavně zkušenosti s bodykitem a 36 milimetrovým restriktorem. "Nikdy jsme nestáli daleko od WRC a vždy jsme aktualizovali naši zkušenostní databázi. Náš program ve WTCC je bonus, který nám umožní jiný přístup. Nikdy předtím jsme neměli zkušenosti s aerodynamikou, což se teď změnilo. Podobné je to s motorem, který jezdí již dva roky s identickým výkonem. To vše je pro nás přínosem při vývoji i testech."
Kris Meeke byl s prvním testem více než spokojen. "Je vždy vzrušující řídit auto poprvé. Ale toto je jiné. Je to začátek velkého programu Citroënu ve WRC a nové éry vůbec," říká pilot.
Vítěz loňské Argentiny byl vozem příjemně překvapen. "Výkon a aerodynamika jsou fascinující. Po první jízdě mechanici poznali první pocity z mé tváře. Neuvědomoval jsem si to, ale úsměv od ucha k ucha hovořil za vše. Brzy jsem cítil, že jsem řídil unikátní vůz. Podílel jsem se na vývoji několika vozů a při prvním testu se více čeká než jezdí. Ale tady jsem jen nasednul, jezdil a začal probírat možnosti nastavení. Bylo to jako sen," dodává Meeke.
Zdroj: autosport.com
19.04.2016 11:21
Honza Froněk, WRC