English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Martin Koči bere v Německu stříbro v JWRC i WRC3

Zařazeno : MS1609, Koči

Kateřina Ptáčková, 23.08.2016 08:58
Tisknout článek
Kategorie : WRC; zobrazeno : 1770x


Posádka košického týmu Styllex motorsport Martin Koči – Lukáš Kostka dovezla svůj Citroën DS3 R3T Max do cíle ADAC Rallye Deutschland na druhém místě v hodnocení seriálů JWRC i WRC3 (18. absolutně). Martin s Lukášem si díky tomu v šampionátu JWRC o příčku polepšili, ve vyrovnané klasifikaci jsou pátí.
Martin Koči bere v Německu stříbro v JWRC i WRC3
Martin Koči bere v Německu stříbro v JWRC i WRC3

Německá rally zavedla posádky poprvé v sezoně na asfaltový povrch. Juniorské účastníky čekala hodně specifická trať, s řadou nepřehledných pasáží, s množstvím „katů“ a vytahaných nečistot v zatáčkách a tedy neustále se měnící přilnavostí pneumatik. Právě jejich volba, vzhledem k nestabilnímu počasí, sehrála v sobotní etapě důležitou roli.

Martin s Lukášem vstoupili do soutěže dvěma nejrychlejšími časy ze tří odjetých zkoušek a zaslouženě se ujali vedení. Po RZ4 se o pár sekund posunul do čela Simone Tempestini, jenž startuje v juniorském šampionátu již třetí sezonu v řadě. Šance na dobrý výsledek ztratil Nor Veiby, jenž hned v RZ1 vyletěl z trati a dolování citroënu zpět mu zabralo dvanáct minut.

„Hned od začátku se nám velmi dařilo. Byli jsme spokojeni s výsledkem i zajížděnými časy. I když podmínky na RZ1 byly hodně složité a také tam měla řada posádek nemalé problémy. Páteční etapa se dále odjela celá za sucha a příjemných teplot kolem 25°C, takže jsme použili pneumatiky se středně tvrdou směsí. Jen RZ4 nám trochu nesedla, Simone nás přeskočil, ale stále jsme s ním byli v kontaktu, zatímco třetí Folb byl za námi více než minutu,“ vrací se k průběhu soutěže Martin Koči.

Už před závodem se očekávalo, že se Německá rally bude rozhodovat v průběhu nejdelší druhé etapy a to se také potvrdilo. I když junioři nakonec absolvovali nejdelší test Panzerplatte jen jednou, neboť úvodní průjezd byl zrušen po těžké havárii jezdce Citroënu Stéphana Lefebvra. Během dopolední sekce se Martin s Lukášem postupně Tempestinimu přiblížili jen na 2,1 vteřiny (po RZ11). V druhém průjezdu Panzerplatte však Martin s Lukášem kvůli ne zcela optimální volbě pneumatik ztratili 13,6 s na první pozici, a tak druhý den posádka Styllexu motorsport zakončila v průběžné klasifikaci na druhém místě, se ztrátou sedmnácti sekund za vedoucími Tempestinim s Bernacchinim.

„V sobotu se počasí zhoršilo, bylo velmi proměnlivé, čímž se zkomplikovala volba optimálních pneumatik. Na kratších rychlostních zkouškách bylo převážně mokro, ať už z nočních dešťů nebo z přeháněk, které přišly v průběhu dne. V těžkých podmínkách jsme stahovali náskok Tempestiniho. Nakonec jsme se dostali jen dvě vteřiny od první příčky,“ popisuje Martin Koči, jenž během sobotní etapy pravidelně jezdil v Top 3.

V závěrečné etapě, která nabízela čtyři rychlostní zkoušky, se Martin s Lukášem na pokyn vedení týmu soustředili na zisk bodů v rámci JWRC a WRC3. Košicko-zlínská posádka tak stejně jako v Portugalsku vybojovala skvělé druhé místo v JWRC i WRC3. Martinovi Kočimu patří průběžně v JWRC pátá příčka, na druhé místo Veibyho ztrácí jen čtrnáct bodů, na bronz Folba šest.

„Před závodem jsme pomýšleli na stupně vítězů, proto jsme s druhým místem moc spokojeni. A už se moc těšíme na Barum rally,“ dodal Martin Koči.

Vůz Citroën DS 3 R3T Max milovické stáje Gekon Racing fungoval celý závod bez problémů. V žádném případě tak není ohrožen ambiciózní týmový plán startů v Německu a na zlínské Barum rally ve dvou víkendech po sobě.

„Během závodů se neobjevily žádné zásadní technické problémy, pouze jsme preventivně měnili brzdové třmeny z důvodu extrémního zatížení brzd na technické trati mezi vinicemi. Dobře jsme se vypořádali i s nastavením auta vzhledem k proměnlivým podmínkám,“ uvedl šéfmechanik Gekonu Racing Petr Hejtmánek.
 
ADAC Rallye Deutschland – JWRC
1. Tempestini - Bernacchini (RO/I - Citroën DS3 R3T) 3:21:12.4
2. Koči - Kostka (SK/CZ - Citroën DS3 R3T) + 38.9
3. Folb - Le Floch (F - Citroën DS3 R3T Max) + 2:12.8
4. Martel - Lemoine (F - Citroën DS3 R3T) + 3:05.0
5. Dubert - Coria (F - Citroën DS3 R3T) + 6:17.1
6. Al-Mutawaa - McAuley (UAE/IRL - Citroën DS3 R3T) + 11:38.1
7. Veiby - Skjaermoen (N - Citroën DS3 R3T) + 1:12:05.9

Průběžný stav JWRC (4/6):
1. Simone Tempestini (RO) 93, 2. Ole Christian Veiby (N) 56, 3. Terry Folb (F) 48, 4. Vincent Dubert (F) 44, 5. Martin Koči (SK) 42, 6. Romain Martel (F) 40, 7. Mohamed Al Mutawaa (UAE) 26, 8. Juuso Nordgren (FIN) 15

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Martin Koči bere v Německu stříbro v JWRC i WRC3

Martin Koči bere v Německu stříbro v JWRC i WRC3

23.08.2016 08:58

Článek Kateřina Ptáčková, WRC

Racing-Mania.cz

Martin Koči v Junior WRC 2013

13.03.2013 17:09

Článek Honza Froněk, WRC

Martin Koči  testoval Citroën DS3 R3T

Martin Koči testoval Citroën DS3 R3T

31.01.2014 08:21

Článek Peter Sisák, WRC

Racing-Mania.cz

Koči – Zámečník druhí v triede A6

22.07.2012 10:06

Článek Anna Podlesná, Ostatní

Racing-Mania.cz

Koči a Zámečník poprvé ve světě

24.05.2012 21:23

Článek Kateřina Juráňová, WRC

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Martin Koči testoval s Marcusem Grönholmem [VIDEO]

/ Další video...