Sébastien Ogier byl letos ve Švédsku hodně frustrovaný. Startovní pozice ho stála spoustu času a energie. V závěru soutěže to vypadalo, že si ze Švédska odveze jen pouhý jeden bod. To by ale nebyl pětinásobný mistr světa, aby nakonec něco nevymyslel.

Geniální taktika mistra světa
Sébastien Ogier čistil v páteční etapě trať a lepší nebyly ani druhé průjezdy. Pole historických automobilů použivající užší gumy cesty opět zničilo a čistilo se i ve druhém kole. Ogier byl jedním z nejpomalejších vozů WRC, takže když se v sobotu pořadí obracelo, byl to opět on, kdo startoval mezi prvními.
"Koleje jsou o 20 centimetrů užší než mé auto," říká Ogier. "I na rovinkách jsem musel s autem zápasit, abych ho udržel na cestě. Je to strašný pocit, v každé zatáčce jsem hledal místo, kam auto poslat. Trefil jsem snad každou bariéru sněhu. Předek jsem držel v kolejích, ale zadek byl v 10 až 15 centimetrech nahrnutého sněhu. Auto po autu se časy lepšily. Zdá se to jako vtip."
Aby byla šance alespoň na bonusové body, Ogier odstartoval do závěrečné PowerStage až po vozech WRC. Taktika přinesla své ovoce, když Francouz zajel druhý čas a připsal si čtyři body navíc. Ogier dostal penalizaci, ale tým pozdržel v závěrečné časovce i Elfyna Evanse, který byl na jedenáctém místě za Ogierem, a úřadující mistr světa si tak své desáté místo i přes penalizaci udržel. Celkem tedy vydoloval pět bodů.
Ogier nedává problémy za vinu národním pilotům. "Jsou zde, aby si užili rally, ale podmínky v druhých průjezdech byly hodně obtížné. Změnila by to možnost výběru pneumatik. Švédsko je jediný podnik, kde máme jednu gumu a není nic na výběr. I junioři si mohou vybrat. Mají 7 a 8 milimetrů dlouhé hřeby. To by nám pomohlo."
Ogier dokonale využil pravidel, aby ze soutěže vytěžil maximum. Taktika hodná mistra světa. Na konci roku se bude každý bod počítat.
Zdroj: motorsport-news.co.uk