English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Citroën: Neměli jsme Meeka po kontrolou

Zařazeno : Citroen, Meeke

Honza Froněk, 25.05.2018 15:41
Tisknout článek
Kategorie : WRC; zobrazeno : 5636x


Šéf týmu Pierre Budar pro Autosport.com objasňuje, proč tým z hodiny na hodinu vyhodil svou řidičskou jedničku. Francouzský tým neměl britského jezdce pod kontrolou. Portugalsko bylo posledním hřebíčkem do rakve.
Citroën: Neměli jsme Meeka po kontrolou
Citroën: Neměli jsme Meeka po kontrolou

"Rally je nebezpečný sport a jezdec si s tím musí umět poradit," říká Peirre Budar. "Když se podíváme na Portugalsko, auto bylo perkfektní, alespoň podle toho, co Kris říkal během soutěže. Rozpis také byl perfektní. Jednalo se o rozpis, který posádka používala na této RZ již loni. Byl to minimálně třetí ostrý průjezd tímto testem bez modifikace rozpisu. A na jezdce nebyl žádný tlak, byl mezi prvními na trati bez možnosti polepšení si v celkovém hodnocení. V tomto případě je člověk v pozici, kdy je vše bezpečně pod kontrolou. A výsledek známe, pod kontrolou to nebylo. Nekontrolovali jsme situaci a pokud kontrolu ztratíte, těžko řící, co bude následovat."

Na dotaz, které další nehody ohrožovaly zdraví posádky, Budar odpovídá: "Předpokládám, že ty nehody od roku 2014, kdy Kris začal jezdit s Citroënem, znáte lépe než já. Jenom když se podíváme na letošní a loňsk rok, je zde několik případů těžkých nehod, kdy Kris nebyl pod žádným tlakem. Nebyl důvod riskovat tolik, aby skončil mimo trať."

Budar odmítá kritiku, že za některé nehody mohla nepředvídatelnost C3 WRC. "OK, neřekl bych, že auto je tak špatné, když s ním dokázal vyhrávat. Vyhrál ve Španělsku na mixu asfaltu a šotoliny, vyhrál v Mexiku, kde měl hodně štěstí. Letos v Mexiku byl na druhém místě. Měl komfortní náskok, jel bez tlaku, prostě nebyl důvod chybovat. Nelze vše házet jen na auto. Je třeba si s tím poradit i ve chvíli, kdy auto není perfektní. Pilot musí umět dovést vůz do cíle, když není důvod riskovat."

Budar potvrdil, že rozhodnutí padlo po interních jednáních v pondělí a úterý. Šéf PSA Carlos Tavares a šéfka Citroënu Linda Jackson stojí za tímto rozhodnutím. Meeke byl informován Budarem telefonicky krátce před oficiálním oznámením.

"Udělali jsme to, jak se patří. Měl jsem Krise na telefonu před vydáním oznámení. Chápu, že to je pro něj těžké a rozumím tomu, že je naštvaný. Musím říci, že si lidí jako Kris a Paul vážím. Jsou opravdu fajn. V tisku nyní čteme mnoho různých názorů, ale chci říci, že se s tím těžko vyrovnávám. Moc si této dvojice vážím," dodává Budar.


Zdroj: autosport.com


/ Zpět na přehled článků

/Související články

Citroën testuje motor pro DS3 R5 [VIDEO]

Citroën testuje motor pro DS3 R5 [VIDEO]

02.09.2013 23:06

Video Honza Froněk, WRC

Citroën Racing 2014: Od Monaca po Macao

Citroën Racing 2014: Od Monaca po Macao

16.12.2013 18:41

Článek Lenka Martinová, WRC

Koncept vozu Citroën C3 WRC [FOTO]

Koncept vozu Citroën C3 WRC [FOTO]

20.09.2016 11:13

Foto Honza Froněk, WRC

Kris Meeke: Citroën nebo Toyota?

Kris Meeke: Citroën nebo Toyota?

09.12.2015 14:00

Článek Honza Froněk, WRC

Automobilka Citroën chce vidět výsledky v MS

Automobilka Citroën chce vidět výsledky v MS

13.02.2018 20:37

Článek Honza Froněk, WRC

Citroën: Neměli jsme Meeka po kontrolou

Citroën: Neměli jsme Meeka po kontrolou

25.05.2018 15:41

Článek Honza Froněk, WRC

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/WRC - Rallye de France - Shakedown Sébastien Loeb (Citroe...

/ Další video...