Zařazeno : Štajf
Zároveň si posádka, startující tentokrát pod týmovou licencí Autoklubu České republiky, připíše další cenné body do seriálu FIA Middle East Rally Championship. Tradičně patřila Kyperská rally k velmi náročným soutěžím.
Soutěž evropského a současně blízkovýchodního šampionátu se třinácti rychlostními zkouškami a celkovou délkou 758 km, která kombinovala šotolinový a z menší části i asfaltový povrch, byla obtížná především z pohledu výběru správného typu šotolinových pneumatik a stejně tak i vyváženého nastavení vozu pro oba typy povrchů. Promenáda v přímořském kyperském městě Larnaka byla místem pátečního slavnostního startu, ale do první rychlostní zkoušky vstoupilo 59 posádek až v sobotu ráno. Vojtěch Štajf, sbírající stále zkušenosti s ovládáním své Fabie R5 na šotolinovém povrchu, začal soutěž v opatrnějším rytmu a s Marcelou Ehlovou se drželi na hranici desítky nejlepších jezdců. K lepšímu umístění v první sekci bránila i méně vhodná volba pneumatik pro tuto úvodní část.
V odpolední druhé sekci první etapy došlo u české posádky, stejně jako u některých dalších posádek, k proražení pneumatiky po kontaktu s ostrým kamenem, což stálo dvojici Štajf – Ehlová cenné sekundy. Přesto se jediná česká posádka v kyperské soutěži vešla po šesti měřených úsecích prvního dne do TOP 10, když jí patřila devátá příčka. Start do nedělní části vyšel i přes ještě vyšší náročnost tratě o poznání lépe, což Štajf s Ehlovou dokázali dokonce třetím absolutním časem na čtrnácté rychlostní zkoušce. Průběh druhé etapy byl sice trochu ovlivněn zrušením druhého průjezdu nejdelší zkoušky soutěže „Yeri“, přesto o celkové drama nebyla nouze. Závěrečné dvě rychlostní zkoušky soutěže, které nesly kvůli vypsané finanční prémii pro jejich vítěze označení „Golden stages“ znamenaly z celkového pohledu přeskupení první šestice jezdců. Vojtěch Štajf a Marcela Ehlová využili příležitosti a díky konzistentnímu výkonu bez jezdeckých chyb dokázali přivézt svůj vůz ŠKODA Fabia R5 na ceněném šestém místě absolutního pořadí, které zaručilo i další cenné body za druhé místo v klasifikaci seriálu Middle East Rally Championship.
„Byla to opravdu těžká soutěž se silnou evropskou konkurencí a náročná hned z několika důvodů. Především na volbu pneumatik, do které jsme se na začátku úplně netrefili. Pak už to ale bylo lepší. Velkým problémem pro všechny jezdce byla celkově kluzká trať a nebezpečné velké kameny v jízdní stopě, z nichž jeden nám prorazil pneumatiku a rychlostní test číslo 4 jsme tak dojížděli celých 9 kilometrů s prázdným zadním kolem. Fotobuňku jsme protnuli už jen po ráfku, ale rozhodnutí měnit kolo až za cílem erzety s vědomím ušetřit čas bylo jednoznačně správné. Autu jsme neublížili a ztratili na naše soupeře necelou minutu, při výměně kola na trati zkoušky by ztráta byla možná i trojnásobná. Bylo jen třeba si hlídat pravé zatáčky a příslušně zvolnit, byl jsem však poučen z nešťastné havárie na Rallye Šumava. Závěr nám vyšel, soustředil jsme se na maximálně čistou jízdu bez kontaktu s kamenitými valy. Můj velký dík patří samozřejmě Marcele, která to ve své premiéře na šotolině také neměla jednoduché a samozřejmě klukům v servisní zóně za skvělou přípravu našeho auta. Máme z výsledku obrovskou radost. Šlo nám hlavně o zisk bodů do seriálu MERC, a to se podařilo, po dvou závodech jsme si upevnili průběžnou druhou příčku v seriálu, a již se těšíme na třetí díl do Libanonu v první polovině července,“ řekl na cílové rampě v kyperské Larnace Vojtěch Štajf.
Ani navigátorka Marcela Ehlová neskrývala velkou radost z umístění na Kyperské rally, která byla jejím teprve třetím zahraničním startem v kariéře a druhým v letošní sezóně. „Užili jsme si soutěž na Kypru se vším všudy, s jízdou po defektu, přezouváním kol v pětatřicetistupňovém vedru mezi jednotlivými zkouškami, stejně jako jsme zažili i několik menší „krizí“. Snažila jsem se při čtení rozpisu soustředit na správné tempo diktátu, které se kvůli častému střídání rytmu jízdy na zdejších tratích musí neustále přizpůsobovat. Každopádně mám ze své šotolinové premiéry obrovský zážitek a těším se už teď na další společné závody s Vojtou doma i v zahraničí,“ svěřila se navigátorka v cíli.
Neoficiální výsledky Cyprus Rally 2018:
1. Galatariotis – Ioannou, ŠKODA Fabia R5, 1:55:40.2
2. Magalhaes – Magalhaes, ŠKODA Fabia R5, + 0:00.6
3. Herczig – Ferencz, ŠKODA Fabia R5, + 1:21.4
4. Al-Attiyah – Baumel, FORD Fiesta R5, + 2:27.0
5. Avcioglu – Korkmaz, ŠKODA Fabia R5, + 3:05.7
6. ŠTAJF – EHLOVÁ, ŠKODA Fabia R5, + 3:25.1
Dalším podnikem Racing 21 – Klokočka ŠKODA teamu bude Rallye Bohemia, která se koná v okolí Mladé Boleslavi ve dnech 29. 6. – 1. 7. 2018.