Zařazeno : M-Sport, Ogier
Sébastien Ogier je v nové pozici, kdy nebrání první průběžné místo v tabulce, ale naopak se snaží dohonit Thierry Neuvilla. Pro Francouze je to nová motivace a pro tým odhodlání k dalšímu vývoji. Ve Finsku byla poprvé představena nová aerodynamika, která vznikla spoluprací s Ford Performance. Na papíře slibovala o 30% větší přítlak. Záď vozu je opravdu stabilnější, ale aby bylo auto v rovnováze, je nutné zapracovat i na předku, jež zůstal nezměněn.
"Nemám moc velkou důvěru v přední nápravu," potvrzuje Ogier. Ten v případě Finska také vyměnil značku tlumičů, ale čas na přípravu byl velmi krátký. "Nové aero bylo prvním výsledkem spolupráce s Fordem, se kterým spolupracujeme i v dalších oblastech," říká technik týmu Massimo Carriero. "Další změny budou následovat. Využíváme simulací na zlepšení dynamiky, práce motoru i třeba řízení."
Fiesta se teď dost podobá Toytě Yaris WRC. "V obou vozidlech se hromadí horký vzduch za zadními koly a snižuje přítlak. Hyundai, Toyota a teď i M-Sport využívají stejný koncept. Citroën kráčí vlastním směrem, kterým se ubíralo i Polo WRC 2017. Každé auto má svůj základní koncept, ze kterého vychází," dodává Carriero.
Aerodynamika hrála ve Finsku velkou roli, ale Německo je mnohem pomalejší soutěž s technickýmy pasážemi. Ogier se opět vrací ke tlumičům Rieger a doufá, že na nové změny na voze nebude muset čekat dlouho.
Zdroj: rallye-magazin.de