Zařazeno : MS1908, Kopecky, Rovanpera
Zatímco pro vítěze Portugalské rallye v kategorii WRC 2 Pro Kalleho Rovanperu/Jonneho Halttunena (FIN/FIN) to bude první cesta na tento ostrov ve Středozemním moři, jejich týmoví kolegové Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ) zde ve své kategorii zvítězili ve dvou posledních letech.
Na poslední Portugalské rallye oslavila ŠKODA FABIA R5 evo velmi úspěšnou premiéru v mistrovství světa. Tovární posádky Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen a Jan Kopecký/Pavel Dresler vybojovaly dvojité vítězství. Na portugalské šotolině, písečných a kamenitých cestách dále zdokonalený soutěžní vůz z Mladé Boleslavi ukázal svoji mimořádnou rychlost a spolehlivost. Pro úřadujícího mistra světa kategorie WRC 2 Jana Kopeckého je Italská rallye na Sardinii jednou z nejoblíbenějších soutěží z celého kalendáře mistrovství světa. „Se svými zdejšími vítězstvími v letech 2017 a 2018 jsem tu již dokázal, že nejsem jen asfaltový specialista. Šotolinové trati na Sardinii mám opravdu rád, pro úspěch zde je zásadní najít správnou rychlost k tomu, abyste se vyvarovali defektů,“ řekl Jan Kopecký.
Zásluhou vítězství v Chile a Portugalsku Kalle Rovanperä aktuálně vede průběžné pořadí kategorie WRC 2 Pro. Jeho výkony oceňuje šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Vítězstvími v Chile a Portugalsku Kalle nejenže ukázal svoji rychlost, ale předvedl také, že dokáže udržet vedení a vyvarovat se rizikových situací. Na Sardinii na něj ale čeká speciální výzva. K vítězství na zdejších tratích totiž potřebujete zkušenosti, ale Kalle na tomto ostrově bude vůbec poprvé. Ve srovnání s minulým rokem je asi pouze 20 kilometrů odlišných. Mnoho z Kalleho soupeřů se proto může opřít o své předchozí zkušenosti.“ Rovanperä se ale přesto na Sardinii těší. „Ano, je pravda, že zdejší rychlostní zkoušky pro mě budou zcela nové. V letošní sezóně jsem ale již mnohokrát ukázal, že se dokáži s touto nevýhodou vypořádat. Věřím si i proto, že v Portugalsku ŠKODA FABIA R5 evo ukázala, jak výborně funguje na rozbitém šotolinovém povrchu,“ vysvětluje 18letý Fin.
V roce 2018 bylo na startovní listině italského kola mistrovství světa 19 vozů R5. V letošním roce se toto číslo zvýšilo na rekordních 37 vozů. Z nich připadá 21 na značku ŠKODA, která je tak nejsilnější v této kategorii.
Na Rally Italia Sardinia, jak zní její oficiální jméno, nejsou pro posádky náročné pouze samotné šotolinové trati, ale také vysoké teploty. Při venkovní teplotě okolo 30 stupňů Celsia může být uvnitř soutěžních vozů až 70 stupňů. Celá rallye bude rozdělena na 19 rychlostních zkoušek s celkovou délkou 310 km, které se pojedou na vyprahlých nezpevněných cestách. Po divácky atraktivní „super-speciální“ zkoušce Ittiri Arena Show, která se pojede ve čtvrtek, je na pátek naplánováno osm měřených úseků s celkovou délkou přibližně 124 km. Stejně jako v minulém roce, i letos bude nejdelším dnem sobota se šesti rychlostními zkouškami s celkovou délkou 142 km. V neděli se bude rozhodovat na čtyřech testech na severním pobřeží ostrova nedaleko hostujícího města Alghero.
Věděli jste, že…
…soutěž, dnes známá jako Italská rallye, se poprvé konala v roce 1928 pod názvem „Květinová rallye“ a součástí mistrovství světa (kromě roku 2010, kdy patřila do šampionátu IRC/Intercontinental Rally Championship) byla v každém ročníku od své inaugurace v roce 1973?
…italské kolo mistrovství světa se do roku 2003 konalo v kontinentální Itálii, v okolí města Sanremo, a až následně se přesunulo na ostrov Sardinie?
…Michèle Moutonová byla první a dodnes jedinou ženou, která vyhrála nějakou soutěž mistrovství světa? Bylo to právě na Rally Sanremo v roce 1981.
…ikonickou rychlostní zkouškou Italské rally na Sardinii je „Monte Lerno“, na níž je známý skok „Mickey“, který je srovnatelný pouze se skokem Fafe v Portugalsku?
04.08.2019 21:36
Škoda Motorsport, WRC