English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Vrátí se Kresta na domácí tratě už na Šumavě?

Zařazeno : MMCR0702

03.01.2007 02:55
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 6717x


BP Ford World Rally Team potvrdil už koncem sezony 2006, že se český jezdec Roman Kresta nebude nadále podílet na vývoji Focusů WRC. Tým M-Sport v sezoně 2007 pozici testovacího jezdce neobsadí. Krestovu nejbližší budoucnost halí rouška tajemství, v zákulisí se ale čím dál hlasitěji proslýchá, že by se hvězda českých soutěží měla již velmi brzy vrátit na domácí tratě.
Kresta, jenž tvořil v sezoně 2005 společně s Finem Toni Gardemeisterem sestavu oficiálního týmu Ford v mistrovství světa, se musel už na počátku roku smířit s tím, že udělá krok zpátky a stane se 'pouze' oficiálním testovacím jezdcem týmu, neboť místa za volanty továrních speciálů obsadili Marcus Grönholm a Mikko Hirvonen. Na konci sezony se s Romanem Krestou ale tovární tým Fordu rozloučil úplně. Český jezdec doplatil na nová pravidla, která od sezony 2007 omezují počet kilometrů, které mohou týmy v rámci testů absolvovat. Proto tým M-Sport smlouvu se svým loňským testovačem již neobnovil. „Letos nebudeme mít testovacího jezdce. Při nových omezeních týkajících se testování se o testy podělí naši pravidelní jezdci,“ řekl mluvčí týmu BP Ford WRT pro britský server Crash.net. „Navíc máme pro případ, kdy bychom potřebovali pomoc, dobré jezdce i v našich 'B-týmech'.“ Ford nasadí do mistrovství světa rally 2007 hned trojici týmů. Marcuse Grönholma a Mikko Hirvonena, kteří vstoupí do své druhé sezony v roli oficiálních jezdců Fordu, doplní v sestavě dalších dvou stájí Henning Solberg, Matthew Wilson, Jari-Matti Latvala a Luis-Perez Companc. M-Sport by tak měl pro testování rozhodně z čeho vybírat, pokud by některý z elitní dvojice jezdců potřeboval odpočinek. Nad Krestovou budoucností zatím visí otazník, jezdec i jeho manažer mlčí. Jak upozorňuje britský server Crash.net, spekulace médií se ovšem přiklání ke dvou variantám: Kresta se buď vrátí do českého šampionátu, pravděpodobně s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX skupiny N, nebo obnoví své vztahy se společností Škoda Auto, resp. týmem Škoda Motorsport, kde by se mohl podílet na vývoji Škody Fabie postavené podle reglementu nové skupiny S2000. Že Britové nemusí být daleko od pravdy dokládají také zvěsti kolující zákulisím domácích soutěží. Tradičně dobře informované zdroje uvádějí, že by Roman Kresta měl skutečně usednout do Lanceru Evo IX a českým fanouškům by se měl poprvé od Barum rally 2006 představit na počátku února při Rally Šumava. Kromě domácího šampionátu by mohl Roman Kresta absolvovat také Evropský pohár - střední zóna, kam letos míří také Václav Pech jun. a Josef Semerád, tedy jezdci spolupracující stejně jako Kresta s týmem Charouz Racing System. Hovořilo se také o možnosti, že by Kresta letos nastoupil do seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC), tato varianta ovšem údajně již úplně padla. Oficiálních informací o nejbližší budoucnosti jednoho z nejpopulárnějších domácích soutěžáků by se čeští fanoušci mohli dočkat už v nejbližších týdnech. Foto: Ford & Pavel Kacerovský, www.foto-kacerovsky.cz Zdroj: www.crash.net LenkaZ

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Macík na Dakaru dojel etapu bez předního náhonu a brzdy [...

/ Další video...