Intercontinental Rally Challenge odstartovala. V pátek odpoledne viděli diváci v Nairobi první "superspeciálku", která zahájila program Safari rally, úvodního podniku IRC 2007. V průběhu víkendu čeká na účastníky slavné soutěže celkem 19 měřených úseků v africké savaně.
První rychlostní zkouška, která se jela na asfaltové trati v Uhuru Parku v centru Nairobi, vyšla nejlépe Hideaki Miyoshimu (Mitsubishi Lancer Evo IX). Japonec byl na ani ne kilometrové trati o vteřinu rychlejší než Andrea Navarra s Fiatem Punto S2000 týmu Abarth. Hideaki Miyoshi má s africkými tratěmi bohaté zkušenosti a při Safari rally 2007 to dokazuje od prvních kilometrů. "Jak na startu, tak podél trati superspeciálky byly zástupy fanoušků a skvělá atmosféra. Ale tohle všechno bylo jen na rozehřátí; opravdový start nás čeká až v sobotu," komentoval úvodní program Hideaki Miyoshi.
Slušně do soutěže vstoupil i Andrea Navarra s Grande Puntem S2000, i když Italovým cílem v pátek v Nairobi bylo hlavně pobavit fanoušky. "Chtěl jsem dostat auto trošku do smyku a nabídnout lidem trochu podívané, kterou by si pamatovali," vysvětloval Andrea Navarra. Jeho týmový kolega Umberto Scandola byl o dvě sekundy pomalejší, ale i tak se bezpečně vešel do první desítky.
Abarth: Hlavně dojet a bodovat
Nic Gullino, manažer týmu Abarth, v době pátečního startu připustil, že svým jezdcům Navarrovi a Scandolovi, kladl před soutěží na srdce, aby byli především opatrní. Umberto Scandola přejel startovní rampu se svým Puntem S2000 jako první, následován týmovým kolegou Andreou Navarrou. Pro oba piloty je Safari rally naprosto novým závodem, zároveň se však Fiatu nabízí při menší konkurenci možnost hned v úvodu sezony získat pořádný bodový příděl.
"Jedním z nejtěžších úkolů pro nás bude neustále jezdcům připomínat, že už nejsou v Evropě," řekl Nic Gullino. "Hlavně chceme, aby dojeli do cíle, tak snad vědí, co mají dělat. Je to o tom, aby byli v klidu a jeli si to své."Safari rally 2007 po RZ 1:
1. Miyoshi - Hiccino (Mitsubishi Lancer) 50 s
2. Navarra - D’Amore (Grande Punto Abarth) + 1 s
2. Betti - Miclods (Subaru Impreza) + 1 s
4. Anwar - Pattel (Mitsubishi Lancer) + 1 s
5. Rose - Dainkin (Mitsubishi Lancer) + 2 s
...
7. Scandola - Pirollo (Grande Punto Abarth) + 3 s
Zdroj & foto: IRC
LenkaZ