English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Jak to vidí Vojta Štajf - 2

Zařazeno : Stajf

19.04.2006 12:00
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 6773x


Vojta Štajf nechyběl o víkendu v Hustopečích. Přijel se podívat především na českou premiéru Mitsubishi Lancer Evo 9. Nejen o ní se dnes rozepsal ve svých odpovědích na naše a vaše dotazy...
TÉMA TÝDNE: Agrotec Würth Rally 2006 Velkou část tratí Agrotec Würth Rally tvořily šotolinové úseky. Myslíte si, že by se v Čechách v dohledné budoucnosti měla nebo mohla jet stoprocentně šotolinová soutěž? "Myslím si, že mistrák by měl být co nejpestřejší. Když už jezdíme dvě zimní soutěže, bylo by fajn zařadit taky dvě až tři šotolinové rallye. Jedna by byla málo, protože vybavení (podvozek, brzdy, kola, pneumatiky atd.) na šotolinu něco stojí a kvůli jedné soutěži by se to nevyplatilo. Myslím, že i diváci by byli spokojení, ale problémem asi je hlavně najít kvalitní šotolinové úseky, kde by se dalo jet. Ale když to jde třeba v Rakousku, mohlo by se to povést i u nás. Já jsem jedině pro, i kvůli tomu pěknému svezení bych letos opět rád startoval na rakouské Waldviertel rallye." Ačkoliv trať hustopečské soutěže byla opravdu atraktivní, sešlo se na rychlostních zkouškách poměrně malé množství diváků. Kde hledat důvod? Je na vině termín rally (Velikonoce), zákaz startů vozů kategorie WRC nebo nahuštěný harmonogram, který divákům prakticky neumožňoval přejezdy mezi jednotlivými RZ? "Vidím to hlavně na vliv velikonočních svátků. Místní se podívat přišli a jinak jsem viděl spíše jen samé známé tváře. Většina ostatních více či méně pravidelých diváků, kteří jinak za rallye po republice jezdí, dala asi přednost návštěvám babiček, příbuzných atd. Nahuštěný harmonogram taky asi pár lidí odradil, protože já třeba jel 250 km tam a 250 km zpět a viděl jsem pouze dvě zkoušky. Na sprintech jinak už vloni WRC moc nejezdila, myslím, že naopak mediálně hodně propagovaná premiéra Evo IX v ČR byla docela dost velkým tahákem, když i mne přiměla vyrazit z Prahy až do Hustopečí a za příbuznými jsem tak jel až v neděli :-)." Pepa Semerád s Bohoušem Ceplechou dokázali vyhrát i s novým vozem a s maximálním bodovým ziskem vedou po dvou soutěžích v hodnocení MČR sprintrally. Budou letos v souboji o 'malý titul' ještě k poražení? "Pepa to má super rozjeté, víceméně napodobil Mörtla ve velkém mistráku. Ale rallye je o souhře mnoha faktorů a navíc zde často hraje roli náhoda a věci mezi nebem a zemí (což Pepu právě postihlo v prvních dvou soutěžích velkého mistráku), takže nebude mít ještě dlouho nic jistého. I když musím uznat, že Pepa co do jezdeckého nasazení neměl v Hustopečích (ani v Okříškách) konkurenci, takže mým dojmem je, že by tu vyhrál i s Evo 7. Pepa jede moc hezky a auto vypadalo taky ve formě, takže pokud jim to tak vydrží, budou to s ním mít jeho sprintoví soupeři složité. Docela bych s ním rád změřil síly." JAK TO VIDÍ VOJTA ŠTAJF adéla: Ahoj Vojto, viděla jsem Tě v Hustopečích. Nesrběly tě trochu ruce, když jsi koukal na ostatní, jak závodí? Co říkáš na vysokou úmrtnost favoritů? Nemáš strach,že vás něco takového může potkat v Tatrách? Budete před Tatrami ještě testovat? "To víš, že svrběly. Docela rád bych se tam s Pepíkem 'Semišem' i dalšími porovnal, ta přestávka mezi Šumavou a Tatrami je příliš dlouhá. Trochu jsem taky klukům záviděl, že se před Matadorkou rozjedou. Na druhou stranu, právě technické závady někomu zkomplikovaly život a přidělaly starosti (třeba Karlovi Trojanovi s jeho motorem). Vysoká úmrtnost mě celkem překvapila, na druhou stranu už ta auta mají letos něco za sebou a začíná se projevovat jejich únava. My jsme testovali minulý čtvrtek a myslím, že máme auto dobře připravené. Poslední doladění tedy proběhne až v Púchově a doufám, že nám technika bude držet." kuba: Čauky Vojto, Pepa Semerád v Hustopečích ukázal, že Evo 9 funguje spolehlivě. Jak těžký soupeř bude za jejím volantem Vašek Pech v Tatrách? Držím palce, ať jste v Tatrách i ve zbytku sezony nejen před Ášínem! ;-) "Vašek by byl sakra těžkým soupeřem i s Evo 8, takže s 'devítkou' bude velkým favoritem a pro mě tudíž zároveň velkou motivací. Kvůli svému nulovému bodovému zisku na Jänneru se on i Arazim budou jistě hodně snažit, z toho ale můžou zase pramenit jejich chyby. Na Matador rallye nám totiž budou brát body i Slováci, Poláci a další cizinci, takže o to více složité to bude a o to výš ve výsledcích musí člověk dojet, aby bodoval. My bychom mohli mít drobnou výhodu v nových velkých brzdách AP Racing, které Subaru homologovalo a my jsme je od Prodrive minulý týden získali, kdežto jezdci s Mitsubishi jejich velké brzdy Brembo nějak nemohou poshánět. Takže jsem zvědav, jestli je na svých Imprezách budou mít i Mörtl a Kuchar, u jezdců s Lancery je to nejisté. Necháme se překvapit - na přejímce se to ukáže -, ale rozhodně máme nyní auto perfektně funkční a myslíme tak v Púchově hodně vysoko! Dík tedy za podporu, budeme ji potřebovat." Tolik Vojta Štajf pro dnešek. Další dotazy můžete psát do příštího úterý pod tento článek. Ve středu najdete na naší stránce další Vojtovy odpovědi. Foto: Pavel Kacerovský, www.foto-kacerovsky.cz

/ Zpět na přehled článků

/Související články

40 přihlášených na Janner

40 přihlášených na Janner

22.12.2014 09:35

Článek Antonín Straka, ME

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Mikko Hirvonen testoval DS3 WRC na sněhu [VIDEO]

/ Další video...