Přestože dokázal Dani Solá o minulém víkendu zajet při belgické Ypres Rally několik výtečných časů, soutěž pro něj skončila neslavně ? když při najíždění na RZ 10 narazil do vozu startujícího před ním a svůj Fiat tak učinil nepojízdným.
Během první etapy figuroval Španěl mezi čtveřicí nejrychlejších pilotů italské značky, ovšem kvůli penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly postupně klesl až na šestnáctou pozici. Ovšem nebyl jediným jezdcem Abarthu, který nestačil na posádky Peugeotů 207 S2000, jenž na asfaltu dominovaly.
"Letošní první asfaltová soutěž jasně ukázala, že nás spolu s inženýry čeká ještě spousta práce. Na Peugeoty ztrácíme zhruba půl sekundy na kilometr. Ale jinak musím být spokojen, mezi jezdci na Fiatech patřím k těm rychlejším," říká Dani Solá.
"Škoda toho incidentu, kdybychom pokračovali dál, mohli jsme nasbírat další důležitá data. Přesto doufám, že se nám podaří zanalyzovat všechny nové údaje, a příští týden budeme v Rusku opět o něco rychlejší."
Kromě nezdaru v Belgii ovšem zasáhla Daniho další nepříjemná zpráva: Po dlouhé nemoci zemřel Pep Bassas, člověk, který dlouhá léta Solu podporoval. "Pep Bassas byl moc důležitou osobou v mé sportovní kariéře. Díky němu jsem usednul za volant vozů Kit Car a WRC. Jeho jméno mělo zvuk v celém soutěžáckém světě, pro spoustu mladých pilotů je a bude velkým vzorem. Jeho odchod je pro tento sport velikou ztrátou."
Zdroj: Rally-live.com
Text a foto: Miloš Rybář