Čtyřnásobný světový šampion Juha Kankkunen uvedl pro internetové rádio Crash.net, že letos může Mikko Hirvonen bojovat se Sébastienem Loebem o titul mistra světa, ovšem rozhodujícími bude trojice asfaltových soutěží, na kterých bude Francouz velmi silný.
Rozdíl mezi oběma jezdci je v současné chvíli tři body ve prospěch Hirvonena, proto je podle Kankkunenan obtížné říci, kdo má k celkovému vítězství blíže. "Pro Mikku to nebude vůbec jednoduché. Samozřejmě, že jsem se s ním bavil o jeho šancích, bude záležet i na výkonech Loeba. Bude to těsné, zatím je vše otevřené. Mikkovi může pomoci týmový kolega Jari-Matti Latvala, promlouvat do pořadí budou chtít i jezdci na nových Imprezách," říká Juha Kankkunen.
"Musíme mít na paměti, že přestože jsou na programu tři asfaltové soutěže, kde bude Seb velmi rychlý, Mikko už dnes dokáže vyhrávat na nezpevněném povrchu – a šotolinových závodů nás také ještě několik čeká."
Kankkunen rovněž vysvětlil, co stojí za rekordní a jedinečnou sérií 41 vítězství Sébastiena Loeba. "Je tam obrovská porce talentu, zároveň se jedná o vynikajícího řidiče. Jeho jízdní styl je absolutně precizní, bez chyb. No a samozřejmě má k dispozici dobré auto – výborný pilot s výbornou technikou – to je vždy silná kombinace."
Finská legenda se v závěru vyjádřila k současné situaci v kolotoči mistrovství světa. Zásadním problém je podle něj malý počet továrních týmů. "Bylo by lepší, kdyby o vítězství v jednotlivých soutěžích mohlo bojovat o několik jezdců a týmů více. Rally je přeci nádherným sportem, ovšem podle mého by se spousta věcí měla zásadně změnit.""Je nutné, aby do šampionátu vstoupily další týmy. Stejně jako Carlos Sainz si myslím, že by se měl zmenšit počet závodů, ovšem jejich délka by se měla zvýšit. Pojďme za kvalitou, dejme řidičům dostatek času na to, aby se mohli koncentrovat na každý další podnik, v klidu se seznámit s tratí. Dejme jim prostor na přípravu, nechtějme po nich tyto věci prakticky víkend co víkend za sebou," dodává Kankkunen.
Zdroj: Crash.net
Foto: BP Ford
Miloš Rybář