English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Mexiko - Vyhraje Grönholm potřetí v řadě?

Zařazeno : MS0603

24.02.2006 12:00
Tisknout článek
Kategorie : WRC; zobrazeno : 8446x


V roli dosud neporaženého vyzyvatele míří BP-Ford World Rally Team do Mexika, kde bude příští víkend pokračovat třetím podnikem letošní mistrovství světa v rally. Po vítězství Fordu na specifických površích Rally Monte Carlo a Švédské rally čeká tým i jeho soupeře první z jedenácti letošních šotolinových soutěží.
BP-Ford World Rally Teamu se povedl skvělý start do sezony 2006, když Marcus Grönholm a Timo Rautiainen vyhráli s Focusem RS WRC na promrzlých asfaltových cestách v okolí Monte Carla i na zasněžených švédských tratích. Švédské vítězství bylo už padesátým triumfem Fordu v mistrovství světa a Marcus Grönholm přijíždí na severoamerický kontinent v pozici jezdce, který se může stát prvním v historii, jemuž se podaří vyhrát tři úvodní podniky sezony v řadě. Ford má v klasifikaci značek dvoubodový náskok před svými pronásledovateli, zatímco Grönholm s Rautianenem vedou mezi jezdci o čtyři body. Jak Grönholm s Rautiainenem, tak jejich týmoví kolegové Mikko Hirvonen s Jarmo Lehtinenem mají na Mexiko, kde se pojede teprve potřetí, dobré vzpomínky. Grönholm zde dokázal dvakrát bodovat, loni navíc dojel druhý, a Hirvonen zde při svém jediném startu v roce 2004 vybojoval páté místo. Na mexických rychlostních zkouškách čekají na posádky většinou rychlé úseky, na nichž se střídá tvrdá šotolina s měkčím, písčitým povrchem. Mexická rally je nejvýše položenou soutěží celého kalendáře mistrovství světa, neboť tratě lemované kaktusy šplhají do nadmořských výšek i nad 2700 metrů a soutěžící se musí vypořádat s několika brody. Vysoká nadmořská výška má samozřejmě vliv na motory závodních vozů, které v těchto podmínkách ztrácí až třicet procent svého výkonu. Volba pneumatik zde není extrémně obtížná, vysoké požadavky jsou ovšem kladeny na odolnost obutí, neboť posádky musí s jednou sadou absolvovat zhruba 70 kilometrů, což je nejdelší úsek bez výměny pneumatik v celém seriálu MS. Jako vedoucí muž šampionátu bude osmatřicetiletý Marcus Grönholm vyrážet na tratě rychlostních zkoušek v pátek jako první. Díky teplému podnebí a malému množství srážek budou cesty pokryty vrstvou prachu, ve které bude Grönholm svým soupeřům projíždět ideální stopu. "Nepamatuji si, jak moc obtížné to v minulých letech bylo," tvrdí Marcus Grönholm. "Ale Sebastien Loeb, náš nejbližší soupeř v šampionátu, pojede hned za námi, takže nebude mít o moc větší výhodu. Ze startovního pořadí by mohl těžit Petter Solberg, který pojede víc vzadu. I tak to na nás ale bude mít vliv jen na třech úvodních pátečních zkouškách, protože odpoledne jsou na programu druhé průjezdy stejnými úseky." "Mexiko je docela normální šotolinová rally. Není příliš technická, ale nabízí dobrou kombinaci rychlých a pomalejších sekcí. Jede se na dobrém povrchu, který je poměrně hladký, přesto dochází k docela velkému poškození vozu a já si nejsem příliš jistý, čím je to způsobeno. Možná za to může spojení vysoké rychlosti a kamenů, které vykouknou během druhých průjezdů." "Naše testy proběhly dobře a já věřím, že auto bude na šotolině stejně skvělé, jako bylo na asfaltu a na sněhu. Je pár věcí, které si musím upřesnit ohledně brzd, ale to je jen proto, že hodně brzdím levou nohou," uzavřel Grönholm, který se potýká s chřipkou, kterou si uhnal při lyžování v severním Finsku. Dvoudenní šotolinové testy ve Španělsku dodaly před Mexickou rally sebevědomí také Mikko Hirvonenovi. "Můj dojem z vozu byl velmi dobrý a před Mexikem si věřím. Byl jsem skutečně překvapen, jak dobře jsem se během svého prvního testu na hladké šotolině cítil. Předtím jsem řídil Focus jen na rozbité šotolině při testu odolnosti. Našel jsem si dobré základní nastavení, s nímž mohu pracovat při všech šotolinových závodech. S inženýry se budeme soustředit na detaily, které budeme dolaďovat," řekl Mikko Hirvonen. "Mexiko má trochu od všeho. Je překvapivě rychlé a v paměti mám opravdu rychlé průjezdy dlouhých úseků. Povrch může být poměrně hrubý a teploty budou docela vysoké. To může být docela náročné na pneumatiky, ale jsem si jistý, že BFGoodrich bude dobře připraven. Je to má první šotolinová soutěž od loňské Japonské rally, ale závodil jsem ve Švédsku a testoval na šotolině ve Francii a Španělsku, proto si nemyslím, že bych měl mít problém s přechodem na tento povrch," uzavřel pětadvacetiletý Fin. Zdroj a foto: Ford World Rally Team LenkaZ

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Dakar 2018: 9.etapa [ZRUŠENO]

/ Další video...